stortjoller

Seglördag idag, sov påtok för länge, men har tryckt i mig en redig fukostlunch och ska snart försöka röra mig mot stallet.
Har bestämt mig att jag ska försöka galoppera av lite energi från min vita fara, vilket verkligen kan komma till nytta !
Han går så otroligt bra på hans nya tredelade kimblewick bett. Och han går hela tiden med "hopphuvud". Längtar tills jag får testa hoppa på det också, blir nog om två veckor, eftersom jag nog inte kan rida måndag eller tisdag, känns det taskigt att vara med i hoppspecen på onsdag, men men .. vi får se :)

Idag vet jag faktiskt inte vad jag ska hitta på, förutom allt som har med hästarna att göra, funderar jag på att spendera lördagskvällen i stan :) skulle va riktigt trevligt =)
Sen på söndag ska jag kanske på US möte på kdrf, och ska göra så gott jag kan för att det ska kunna bli nått av med en liten hästloppis, har verkligen så många saker som jag inte använder. Snabbräknade igår och insåg att jag och sara har 6 uppsättningar med benskydd som vi aldrig använder, och då är det 4 benskydd i varje uppsättning. Helt otroligt hur mkt pengar man lägger ut på dessa hästar :)
Blir nog kanske att ta med Grå till ersmark på söndag. Carro skulle ta med Ilion så skulle vara trevligt att rida tillsammans.

Nix, nu kallar stallet (kan nästan slåvad om att min vita häst har kastat över hönätet till Matisse och är allmänt depp över att inte ha någon mat, om jag känner honom rätt?


Japp såhär såg min vita fara ut när han kom till mig, här hade jag haft honom några veckor men ser ni jätteskallen och minihalsen?
Och tänka sig, han var ju faktiskt GRÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0