Skeria, spöregn och solsken, Strong blir sjuk

Ja, det kan hända mkt på bar en dag.
Igår var vi ju som sagt på skeria, vilket gillas STORT. Trivs som bäst där med mina underbara vänner i klassen. Synd bara att dedär gick snett, nämner inga namn men tack för att du sänkte mitt betyg ifrån MVG.

Vad blev det för gomat igår då?, jo vi fick göra varsin landgång, och syftet med det hela var att det skulle se gott och inbjudande ut. Och Gott det vare, och jag är en såndär som älskar att "pynta till" lite extra när ja bakar/lagar mat. Så denna dag passade mig perfekt. Minns inte rikigt vad jag hade på, men isbergssallat, physalis, vinruvor, ost, rökt skinka, Citron, räkor.. tror ja va allt, det kanske var ganska mkt trots allt?..
Tanken slog mig att "ofta jag blir mätt på en macka" som det ser ut att vara, Men JA. Paltkoma efteråt, som varje annan onsdag.

Det blidde en runda på stan med Mamma och Sara, och ser man på, så hittade vi nya gardiner till mitt rum.
Sen blev det en sväng förbi krysset, och vem var där om inte Ossiponken himself. Gullegris som jag Hanna och Simon ska bada med snart får ja hoppas.

Närja kom hem var jag döslut, och la mig ner o vila tills ja va tvungen att åka ner till stallet. Mamma och Syster hade gjort allt klart, så ja skulle bara ta in dem och sen åka till Ersmark för att träna. blev inte riktigt som så, tyvärr..
Utan Strong fick i halsen, IGEN. Foderstrupsförstoppning, för er som inte fattar, så har han lätt för att få det, och det fins inget att göra emot det. Jag skulle göra vad som helst för att få honom frisk, han är ju som ett barn för mig.

Foderstrupsförstoppning, kanske är många som undrar vad detta är?
Det är att han sväljer allt för fort, dvs han har inte tuggat nog, tillslut fastnar det i halsen, och matstrupen täpper till luftstrupen, så han inte får lika mkt luft.
 
Han drog ihop halsen och krampade 7 eller var det 8 gånger igår.
Men efter ha gått omkring en kvart ( det far lättare vidare då) så tog jag in honom, och borsta på han lite. Sen så hostade han till igen, och då bar vi oss ut på en rask promenad, i en halvtimma.
Och Nej, det är inte farligt för han att gå, det blir bara bättre för han, efterssom det lossnar bättre då.
skulle det vara farligt skulle jag inte ens tänkt tanken.
Han blev bättre, så jag tog in han, och hanmatade han med tre kilo hö, vilket tog ungefär 2-3 h.
kom mig hem runt tio tiden.
Klockan elva åkte jag ner igen, för att kolla om han var okej, och självklart var han det.
Sen har jag sovit dåligt inatt, haft mardrömmar av alla de slag. huvvaligen.

Nationella på morgonen, gick väll hyfsat bra, jag satsar väll kanske inte på att få ett mvg, men G gränsen tycker jag då att ja passerade.
Gympan var förövring hur rolig som helst. Rullstolsbasket, har nog aldrig skrattat så mkt på väldigt väldigt länge.
puss på er alltså.

Svenskan jobbade vi ju faktiskt på Jag och Sarah. Sen fick vi sluta.

Gick på stan med Susanne, ungefär en timma, och se på maken så hitta jag en bikinibh på lindex, en brun en.
Och en kofta på Cubus också, så nu känns det tomt på kortet. Eller inte helt tomt men..

Nu ska jag äta, blir fläskcarré och potatisgratäng, och det gillas stort må ja säga.

Blir en tidig kväll ikväll?
HOPPAS PÅ DEN
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0