Måste göra dag


Godmorgon allesammans. Här sitter jag och degar på som vanligt. Är väldigt trött, efterssom att på nått märklligt vis går det inte att prata ett kort samtal med Jonas. Vill inte säga vad klockan blev.
Hursomhaver blev ja väckt strax före halv åtta, upp o släppa ut hästarna. Så det är väll som det jag hunni göra, som ni ser på rubriken har jag en "måste göra dag" idag, så här kommer ett par saker ja måste ta itu med.

*Helstäda mitt rum
*Göra ett testprov till Matte Nationella
*Göra en fördjupningsuppgift i svenskan
*Göra en fördjupningsuppgift i Livsmedelshygien
*Göra stallet åt mig och Sara
*Träna
*Hälsa på Sara ola Och bebis
*Springa
*Motionera Strong och/eller Matisse
*Duscha
*Ringa Jonas
*SOVA TIDIGT !

Listan ser kanske inte mycket ut för världen, men ja känner att ja måste börja ta tag i saker o ting nu.
Det jobbigaste är att ja typ inte hinner. Det känns nästan som om jag inte hinner med skolan längre. Eller det var länge sen jag gjorde det helt och hållet. Vet att jag har mig själv att skylla som skaffade hästar. Men vad skulle jag göra utan dem?
Typ sitta hemma vid datorn o käka kakor och bli fet.? Nejtack till de. 
Känns lite extra hårt nu "när jag har tre st".
Det är nog med blott en, men i vanligtvis har jag ju två.
Iaf skulle det vara så fruktansvärt härligt att göra som alla mina kompisar, typ för bara en kväll, göra ingenting. Kanske gå och lägga mig klockan åtta?.. Kunna komma hem och veta "det gör ingenting om ja somnar, för jag har ändå inget jag måste göra ikväll. Jag tror inte att ni inser hur bra ni har det.

nu ska ja sluta klaga, för det leder ingenting till...

hm.. ska nog börja på listan nu, få se, vad var först? Justdetja, städa mitt rum. Ser ut som en jäkla svinstia.
Och nästa gång ja loggar in på bloggen, vill jag se en massa kommentarer, oavsett om ni känner mig eller inte, så komigen, skriv. Då får jag också upp humöre att blogga mer.

Dagens fråga: Kommer jag hinna allt tror ni?

PusssS och Adjö.


Kommentarer
Postat av: ellan

Jag tycker det är beundransvärt att du orkar med att ta hand om så många hästar, det är inte lite ansvar! Men jag är övertygad om att du är en grym matte :) (eller säger man så när man har häst? :]

jag tror du hinner allt ;)

2009-05-10 @ 20:58:32
URL: http://mesig.blogg.se/
Postat av: ellan

Jag tycker det är beundransvärt att du orkar med att ta hand om så många hästar, det är inte lite ansvar! Men jag är övertygad om att du är en grym matte :) (eller säger man så när man har häst? :]

jag tror du hinner allt ;)

2009-05-10 @ 20:58:37
URL: http://mesig.blogg.se/
Postat av: Anonym

JENNY mansikka är sweeet , och särskilt i matsalen när ja såg na idag :]

2009-05-11 @ 16:33:14
URL: http://hrettb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0