Första dagen


Jag är på bra humör idag så jag lägger tillomed upp en bild på mig sjalv


Steg upp strax efter 6 imorse, efterssom jag skulle upp och iväg till Ersmark för att ha stalljour.
Var väldigt trött efterssom jag inte sovit så mkt sista nätterna men men, blir nog att sova igen dom snart troja.
Helgjouren gick då iaf, fick ta Moppen dit och det gillas INTE, även om det var jätte härligt väder imorse med så drog jag på mig mjukisbraller och fleecefodrade täckbyxor en tjock fleece tröja o två vinterjackor. Ändå frös jag.
klockan sju imorse alltså var jag redan där.

Fortsatte dagen med att städa bort allt efter gårdagen, dvs alla glad o tallrikar osv och diskade upp allt FÖR HAND efterssom ja är så jävla otecknisk och inte kan med diskmaskinen.
la mig och vila efter det. Somnade på köksön i köket, eller ja det förstod ni väll att den va där men.. Somnade alltså där på stenbänken, sen har jag ett svagt minne av att ja la mig i fotöljen.
Där sovde jag tills min älskade syster ringde. Hon ville att ja skull rida Matisse på gården och givetvis gjorde jag det.
Hoppade lite tillochmed. eller hoppade?! skuttade med M hihi, iaf så var han väldarns pigg av sig, och tog tillfället i akt att bocka litegranna.
Efter vi var klara med M så skulle sara duscha av honom, så jag tog ut Grå och börja rida han barbacka och började bara småhoppa som smått, men det slutade med att vi hoppa 1m ganska precis, och det gick hur bra som helst, inte en enda tvekan.
Jag börjar lura på att det har med sadeln att göra, när ja hoppar backbacka så kan jag inte bromsa lika mkt, vilket leder till att G hoppar. Själv tycker jag mer om att hoppa barbacka än med sadel, vet inte varför, bara är så. Andra tycker jag är sjuk i huvet. Det kanske är så?

Efter stallet så gick vi över till min morbror, min älskade momme var nämnligen där och hälsade på,
MIN STÅLMORMOR.
Hon kingar alla.

Sen bar det av hem för att göra mig klar att åka o handla, jag åkte ner först till Bergbyn med Sara o Ola och köpte varsin mjukglass, och jag kan meddela att det var himlarns gottegott. Och efter Bergsbyn bar det av mot Ica Maxi, där jag handlade för fulla muggar, (blir att äta Tacos imorrn med älskling, Sara och Ola) och dessutom har jag köpt annan mat också hihi...
Har också en liten överraskning till Jonas, jag hoppas att han inte läser, men ja tänkte att vi skulle baka egna snickers, efterssom han är så förtjust i dom hahaha.. tror jag har alla ingredienser nu iaf.


Nu ska jag gå ut och gå bestämde jag mig just för, det blir nog först en sväng med Ataya, sen en till Men Lennart.

Min bror är nämnligen här med Några kompisar och dricker öl och bara tare lugnt.
Hade tänkt vara snäll och gå ut med Lennart så han och Micaela slipper gå långt sen, dessutom äre bara bra för mig att gå ut och gå nu, då somnar jag nog ganska snabbt ikväll.

Fick känna på lillfoten idag, som sparkade i Saras Mage, helmysigt... Nu är det bara två dagar kvar till beräknat.
Ni förtår inte vad jag längtar.



Nej men tack för mig och Goderafton allesammans,
 Imorrn är jonas här så det är inte säkert jag kommer skriva.

puss på er mina guldnosar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0