Byske, Tävling o Domingo

Jadå det är söndag idag och solen skiner som bara den !
Ni får ursäkta att ja inte skrivit mkt nu, men det har vart lite väl mkt bollar i luften nu. Både skola och fritid.
Hmm.. när skrev jag sist? I fredags va?..

Var iaf till byske på kvällen.. Var inte mkt drag alls, men jag fick iaf träffa tjejjerna o en massa annat folk som ja sällan träffar nu. Bland annat var Joel där, saknat han så helv mkt. Och såklart Gustav och Daniel.
åkte hem så jag var hemma halv tolv, sen ringde jag jonas o sen la vi på runt 12 halv ett... Somnade tyvärr inte direkt, utan jag låg vaken ett tag.. Sen upp igen klockan fem och så var Fredagen påbörjad.

lörda klockan fem alltså släppte jag o papi ut hästarna, och ja mockade och gjorde allt klaart, innan vi åkte mot Ersmark. I Ersmark var vi 10 i sju. Sen  var det bara att vänta tills klockan blev mer o folk börja komma.
Åt frukost runt åtta, som vanligt när det är tävling blev det Mannagrynsgröt.
Klockan nio började tävlingen och ponnyklasserna var först som vanligt. Var dommarsekreterare i´dom två första klasserna, och det gick väll ändå ok?..
Fick vänta till kvart i tolv innan jag red fram grå, han va riktigt fin innomhus, men när vi väl gick ut blev han stressad, och trippig.
Första klassen gick väll ändå ganska bra, eller visst gick det bra, han var bara lite spänd. Procenten på Lb:1 -06 blev 57,24 %.. sen var det att vänta ett tag till andra klassen.
Red fram bara ett litet tag, och Andra klassen gick verkligen sååååå mkt bättre! Slutade med en procent på 59,39. Helnöjd.
Tillslut var det prisutdelning och se på maken blev jag placerad för första gången på lokal tävling. Så en gul rosett och ett plakett fick vi med oss hem.

Överlag är jag helnöjd över tävlingsdagen.

Igårkväll kan jag för övrigt tillägga att ajg somnade klockan åtta, sen steg jag upp 12 "imorse". Helskönt. 16h.
Nu har jag nästan nyss kommit hem från Ers, Red Matisse där och det gick ganska bra ändå..
Och nu kom Sara ola och Thilda hit så nu ska jag lägga bort nördmaskinen.

pusshejj..

Kommentarer
Postat av: Anonym

lät nice och sova 16 timmar! Godnatt :*

2009-05-17 @ 22:14:16
URL: http://hannaalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0