Tävlingsdax... träningstävling srk

Hejhoppgalopp...

Japp ungefär så har jag och grå gjort idag, galopperat..
Nejmen allvar nu.
Dagen började klockan 6 när väckarn ringde, och klockan 06:25 så var jag uppe, och lyssna här !
JAG VAR UPPE FÖRE PAPPA !
Hursomhaver var jag i stallet o hade släppt ut alla hästar klockan 7. Mockade gjorde all mat o allt klart och tog fram grejerna jag skulle ha med mig idag också.
Åkte hem och åt min en gröt - Endast näre är tävling äre gröt som gäller !
Sen ner till stallet igen för att börja knoppa Gråmans man. Knopparna blev inte världssnygga, men men who cares?

Åkte till stan strax efter klockan 10 , och sen såg jag på alla ponnys som också tävlad idag.
Tyckte det var riktigt kul att några kdrf:are tog hem ett par placeringar ändå !
bland annat Angelina o Hanna vad jag minns iaf, Hanna vann då iaf LA:1 an Så grattis till er !

Efter man sett alla småhestar var det dags att ta ut o göra klar sitt eget lilla kräk.. nee förlåt ja mena "min ängel".
Han var verkligen en ängel på framridningen! Stabil i alla tre gångarterna och fint takt o allt, men när ja väl skulle rida
 LC:1 så vart han stressad på nå vis,
 han var likadan igår så jag gissar att det var för att ja inte kunnat jobba han så mkt nu.
Jag kom runt barnan på ett eller annat vis iaf. Och hyffsad procent (55.18%)

Andra rundan gick också som den gick, men ja tyckte att han gick väldarns mycket lugnare, och ändå fick jag bara 55.5% i andra, Antingen var dommarn snäll i första ellerså schnåål i andra, för det var mycket bättre i andra.
Hursomhavet så ger det inget att klaga.
Jag är ändå nöjd över våran insats för dagen, Jag hade lixom själv räknat ut att detta inte skulle gå sådär bra, fast ändå var vi över godkänt.


En annan riktigt trevlig sak var att jag fick höra en sak av min tränare.
Eva tycker att jag ska sluta tävla LC/LB och gå ett snäpp högre till LB/LA ist.
Hade nästan tänkt att göra som hon säger, fast den 18 April på första lagtävlingen blir det lc/lb för jag måst rida en lc runda nån av dom tre lagtävlingarna, sen dom resterande kanske köra på lb/la och tuta o köra !
Nejmen det känndes iaf kul att Eva tyckte det, och samtidigt, jag har ingenting att förlora iaf?!
Nejnej, nu peppar vi för tävlingsessongen 2009


HOPPLA SÄGER VI BARA !



Ola fyller år idag (Syrrans kille). Han fyller 21 ; )
Så jag har vart på kalas där ikväll...

En annan inte så pjåkig grej är att jag och Jonas har varit tillsammans i tre månader idag !
Undrar vad han gör nu?! Han har inte hört av sig idag kom ja just på.. skitunge

Fick ett meddelande av Oscar idag, Att Peter Ericson vunnit skoterVM, hjamendu det var ikke illa !
Inte för att jag är sådär super intresserad men men.. Bara för att  verka cool kan ja ju meddela att jag träffat han en gång.
Jag skulle följa Joel och köra cross en gång, förra sommarn?! ähh vet inte, kanske det var två år sen?
Jaja iaf så var han där o kördedå med :)

Nu ska jag sova, så jag orkar med morgondagen.
hoppashoppas att jonas tar sig hit imorgon iaf !

Sedär sista inlägget som sextonåring. Sjutton nästa, och då äre bara ett år kvar ! wiiee..

godnatt på er raringar, och släng gärna in en kommentar eller två ! : )

pusspusss

Kommentarer
Postat av: pewpew roflcat

mj4u!!!!!11!!ett!!!!!!!

2009-03-28 @ 23:10:39
Postat av: skotervälteintebrajenny.

nu ha ja lagt in 2 inlägg, be happy troll ;)

2009-03-28 @ 23:12:57
Postat av: skotervälteintebrajenny.

nu ha ja lagt in 2 inlägg, be happy troll ;)

2009-03-28 @ 23:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0