Januari dag sex.

Hej hopp gummisnopp !

Idag har varit en rätt bra dag faktiskt : )
Jag väcktes klockan 10 efter att ha sovit i elva timmar. Jag hade tänkt sova igen dom timmar jag missat natten innan. Jag steg upp då iaf och åkte ner till stallet runt 11 tiden, gjorde stallet och red 20min svängen med min darling till Syster,<3

Strax efter ett nångång åkte jag, Mor och Far till Ica MAXI för att handla, jag skulle nämnligen vara duktig o göra Tre Rätters Middagen åt familjen. JAg älskar att gå inne på Maxi... Jag skulle typ kunna gå där i timmar ! hihihihi vet inte varför men jag älskar det... Jaja iaf så handlade jag all mat o så som jag skulle ha till alla rätter..
 Sen vare bara att sätta igång. Jag började med Efterrätten etersssom att Den skulle stå inne i kylen i 4h innan servering.
Det blidde iaf Pannacotta med Bär ovanpå:
 
Den blev riktigt smarrig måste jag medge.. men jag som är en sådan  gottegris tycker väll att det mesta är gott :]
Den var verkligen inte svår tilllagad heller ! En enkel och god efterrätt ! : )

Efter den började jag på huvudrätten som skulle bli Plankstek..
Det gick också rätt bra, fick hjälp av pappa med brunsåsen men annars gjorde jag det mesta andra själv : )
Medans potatisen kokade passade jag på att göra förrätten som skulle bli toastat bröd med romröra och en dillkvist.. slultade som såhär :


Man kanske inte ser såbra men det får ni stå ut med !
Förrätten gick ganska fort att göra så när jag var klar så började jag pressa potätern ;)
Sen gjorde jag klart moset medans Pappa gjorde klart köttet..
JAja iaf så började jag fixa och dona ut potatismoset som jag vart riktigt nöjd över faktiskt.. jag har köpt en ny sprits som kom till användning :

Sådärja klar för att åka in i ugnen för ett tag !

Medans plankorna var i ugnen så passade vi på att äta förrätten iaf... Och alla var nöjda o glada över den iaf !

Sen var huvudrätten klar :


Sen åt vi den och alla var så mätta att vi inte orkade med att äta efterrätten förän vid 8 tiden ; )

Menmen en dag full av mat är inte alltför tokig jämt. Så det här har varit en nyttig dag med mycket tankar och tjoller.

Sen fick jag ett trevligt samtal på telefonen idag av en tjej jag tycker väldigt mycket om. Nämnligen min PUSSEGURKA ! Ni behöver ju inte säga det tillnån men hon använder lixom blöjer fortfarande ?!
Men lugnlugn Malin jag lovar att inte säga till nån !


Nu väntar jag på att klockan ska ticka iväg nångång.. ska nämnligen ringa min Guldnos klockan elva om jag inte redan somnat då dvs?! Jajaa iaf så var han med en massa folk o spela Monopol eller nån sån skit, som Jenny inte vet hur man spelar ; )

Jag ringde till Cissi idag också... Och hon berätta att det inte vart nått Piteå på Tordag med tjejjerna :/ Riktigt tråkigt... jag som var så taggad för att äntligen få åka snowboard igen!

Vad finns det mer att berätta?!
Jaa tillbaka till Pussegurkan iaf...
Förhoppningsvis åker jag till Borgafjäll med henne under påsklovet och kör SKOTER :D
Vi håller tummarna för det iaf ! Men troligtvis blire så!


Skotern då,,, hur gåre för mig med nyskotern : ) Ja det är frågan.. Jag har ju inte kört så jättemke... mestadels till stallet och tillbaka ;) Men det är ju där jag tillbringar halva mitt liv så?!
Jag peppar stenhårt för skoterkortet nu.. jag ska be Paaaapi ringa imorrn och fråga vilken dag det blir åså ;)
nene men när jag hare så har jag iaf bestämt mig att köra mot Stensvedjan o hälsa på min bejb och sen kan jag ju köra förbi Forciiee med och säga hej hade jag lixom tänkt ! :)

Jag undrar näre blir att hitta på nått med Oscar Simon och Hanna... Hoppas det blir så snart som möjligt iaf.. för det var riktigt längesen nu... EDDA förfaan nu taggar vi och åker dit på DIRR !
Jag saknar er iaf : (

Neee nu ska jag bara invänta att klockan blir elva så jag får ringa min
bejb.

                                                                                                                                                                               Tjingtjonglångkalsong !

Kommentarer
Postat av: Anonym

men Jenny du skulle ju inte berätta för nån ju :(



Maten såg riktigt NAJS ut !! :D

skulle gärna ha smakat (A)

2009-01-06 @ 21:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0