Äntligen en dag att bara ta det lugnt

Är helt slut sen igår.
Det blev som så att jag och Susanne fick jobba lite extra för nordanå på folkparken, och det var ju inte helt fel kan man ju säga.
Början av dagen spenderade vi såklart på skolan. och den gick väll ganska bra känns det som? Jag har dessutom gett mig ann att börja JOBBA på lektionerna, vilket jag inte gjort så bra förut kanske. Micke (min lärare) sa att om jag bara orkar plugga o jobba på skolan så fixar jag ett vg. Och skriver jag vg på Nationella så blir det VG i matte A :)
hahah kanske inte är nå att skryta om men.. det är allti nått. Matte B till hösten dåra..
Fick veta att jag hade VG på livmedelskunskapen nu också, och check this out MVG i köket ! :D
Nu ska ja skriva om annat än bara betyg, det blir så himlarns tråkigt att läsa för er andra.

Efter skolan så slutade vi ganska tidigt, eller ja tidigare iaf, och vi gick genast till Ica för att handla lite mat att äta.
Sen bar det av till KLUTMARK. Där vi chilla vid datorn o skrapa jonas aplott o sen skulle vi laga mat. Lat som ja är fick ja steka köttfärsen och susanne hackade alla grönsaker åså. Så efter middagen stökade vi bort o busa med Molly, Susses enormt gulliga vovve som hoppar roligt :D
Vi åkte ner till schtaan igen till Susanne's pappas jobb och satt och väntade där tills vi skulle börja jobba klockan 18.
Strax före 18 var vi på folkparken och bytte om och börja jobba, jag fick mig en glad överraskning när ja såg att peter (älsklingsmatildas morbror, vars barn vi brukar vara barnvakt åt) var där och jobbade.
Vi fick hjälpa till att lägga upp mat och hjälpa servitörerna med all disk å så. Och det gick väldarns bra.
Och bara för att göra alla svartsjuka så kan ja ju meddela att ja fick träffa denna man:
Inte varje dag precis.
Iaf så gick tiden ganska fort och vi jobbade från 18 till 23:30 så alltså 5,5 timmar. Så nu har man tjänat ihop some money och det är ju inte helt fel, fick drygt 100kr/h.. Så det är bara tacka o ta emot.

Idag har jag tillbringat hela dagen lång i stallet, där jag trivs som bäst.
Där har jag motionerat alla tre galningar, och med vissa hare gått bättre än andra.
Inte nog med att ja var slut sen igår, iaf så börja ja med Matisse, och med han var jag ute i nästan en timma och lalla runt östanbäck. släppte ut han och tog in nästa gullegris, som jag kan berätta är 19 år och väldigt galen.
HAHAHA nej okejdå, han försöker iaf vara galen, sen så är han ju inte direkt smidig som en tre åring men men, han gör iaf ett förök. Jag red 20min bakklänges med honom, och for in i skogen vid farmor och farfar, där Strong själv bestämmde att här ska vi galoppa. Så det gjorde vi en bit, sen stanna vi vid farmor o farfar och prata med dom en stund.

Sen sist men inte minst var det dags för dagens utmaning. Den vita hästen var inte min vän idag, tyvärr, synd för han.
Utan har var spritt språngandes galen när ja skulle tömköra han, så ja satt mig upp och lät han galoppera varv på varv på varv, tills den lilla sparven lugnat ner sig, då tog ja på tömkörningsgjorden igen och tömkörde klart.
Åhh vissa dagar är du billig gråben.



Nu sitter ja här och gör som lite, hade hoppats på besök ifrån Joel under veckan, men han har inte ringt så han lär nog inte komma hit iaf, tyvärr, jag saknar han en himla massa mycket. Han ringde i lördags o sa att han skulle komma förbi i veckan, men men ingen joel har synts till.

Och härligt att se att ni fortsätter kommentera, så fortsätt så, alla som är här, det är så himla kul att nån skriver.
Nu ska ja upp o Chilla med min Fader, och kanske åker till frostkåge o köper carra, Mums

Kommentarer
Postat av: Susse

känner mig fortfarande trött efter fredagen...

2009-04-26 @ 08:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0